ZALOGUJ SIĘ REJESTRACJA

Safari Brothers & North

Ocena: - gwiazdka gwiazdka gwiazdka gwiazdka gwiazdka Zaloguj się aby ocenić
obóz / kolonia ZAWIERA KURS / SZKOLENIE
kategorie: nurkowanie
<
CENA OD: 1499PLN/os Terminy i ceny
1499 PLN/os

Zapłać mniej
z kartą Sportoryko

Strona WWW

forum wydarzenia

 Brak dyskusji

Lista miejsc
do wydarzenia

  • Egipt

1 / 1

Zdjęcia

small_149__872217878 small_149__1704080934 small_149__1775743816 small_149__595716959 small_149__1926787669 small_149__927677790 small_149__922182800 small_149__1946871605

Relacje uczestników

Brak relacji

Filmy

Brak filmów

Dojazd

samolotem

Cena zawiera:

- transfer lotnisko - łódź - lotnisko
- 7 noclegów z czego pierwszy lub ostatni może odbyć się w hotelu
- trzy posiłki dziennie oraz owoce i przekąski.
- polski przewodnik
- butle (oraz ich napełnianie), balast (bez taśm lub kieszeni balastowych)
- napoje: kawa, herbata, napoje gazowane
- 3-4 nurkowania dziennie.Razem ok. 20 nurkowań
- przelot na trasie GD-HRG/HRG-GD
- koszulka wyjazdowa Gdynia Dive

Cena nie zawiera:

- wizy egipskiej - 25 USD
- napiwku dla załogi - 35 EUR
- ubezpieczenia nurkowego 65 zł / wyjazd
- dodatkowych posiłków poza łodzią
- wypożyczenia sprzętu nurkowego 300zł / wyjazd
- podatków rafowych -70 EUR
- butle 15l, nitrox dostępne za dodatkową opłatą

Opis

Wyspy Braci, znane również jako Al Akhawein, to dwie małe wyspy Morza Czerwonego, położony 67 km od Al-Qusayr. Niezwykłe podwodne krajobrazy, bogactwo koralowców, a także wraków to krótka charakterystyka tego miejsca. Wyspy te są znane z częstych spotkań żarłaczy a także rekinów młotów.
W 2012 roku, w rankingu CNN "Brothers Island" zostało uznane dziewiątym na liście największych na 50 najlepszych miejsc do nurkowania na świecie.

Cena 1499 PLN + 750 EUR obejmuje:
  • transfer lotnisko - łódź - lotnisko
  • 7 noclegów z czego pierwszy lub ostatni może odbyć się w hotelu
  • trzy posiłki dziennie oraz owoce i przekąski.
  • butle (oraz ich napełnianie), balast (bez taśm lub kieszeni balastowych)
  • polski przewodnik
  • napoje: kawa, herbata, napoje gazowane
  • 3-4 nurkowania dziennie.Razem ok. 20 nurkowań
  • przelot na trasie GD-HRG/HRG-GD
  • koszulka wyjazdowa Gdynia Dive

  • Cena nie obejmuje :

  • wizy egipskiej - 25 USD
  • ubezpieczenia nurkowego 65 zł / wyjazd
  • napiwku dla załogi - 35 EUR
  • dodatkowych posiłków poza łodzią
  • wypożyczenia sprzętu nurkowego 300zł / wyjazd
  • podatków rafowych -70 EUR
  • butle 15l, nitrox dostępne za dodatkową opłatą

  • Dane techniczne łodzi Ice Princess :
  • Długość 34 m
  • Szerokość 7,75 m
  • kabiny z osobnymi łóżkami, klimatyzacją i lodówką
  • Zbiorniki wodne: 25 ton
  • Silniki 2 x 950 HP
  • Generatory: 2 x 80 kW Perkins
  • Kompresory: 2x 250 l/min
  • Butle 12 l aluminiowe DIN/INT
  • Zodiaki: 2 x z zewnętrznymi silnikami (2 x 40 KW Yamaha)
  • Bezpieczeństwo: łodzie ratunkowe, kamizelki ratunkowe, tlen, zestaw pierwszej pomocy
  • Komunikacja: VHF
  • Nitrox ( do 32 % )



  • Rafy, które będziemy zwiedzać*:
    Wyspy Braci Big Brother & Little Brother
    Wyspy Braci, to jedno z tych miejsc nurkowych w Egipcie, gdzie możemy spotkać rekiny białopłetwe, rekiny młoty, rekiny jedwabiste i szarymi rekinami rafowymi. Na porządku dziennym są również spotkania z murenami i żółwiami. Przepiękne miękkie i twarde korale występują tu we wszystkich możliwych barwach, a podwodna fauma i flora wprawi w zachwyt nawet najbardziej wytrawnych nurków.
    2 km na południe od Dużego Brata - odnajdziemy jego Małego Brata. Jedna z wyjątkowo bujnie porośniętych koralami raf na świecie, urozmaicona pięknymi ogrodami gorgonii, posród których obserwować można ogromne ławice ryb (W tym rekinów - jedwabistych czy rafowych).
    Panorama Reef
    Jedna z głównych atrakcji tego regionu. Duża formacja korali ze ścianami opadającymi do ok. 200m. Liczne groty i nawisy, gorgonie i miękkie korale. Karanksy (jackfish), barakudy i rekiny (reef sharks) często odwiedzają to miejsce.
    Shab Sheer
    Długa bariera tworzy tu płytka lagunę na południowej stronie i ogród twardych korali po stronie wschodniej i zachodniej. Są tu porites, acroporas, korale "fire coral" z ławicami karanksów (jackfish) i tuńczyków.
    El Aruk
    Rafa zabudowana przez kolonie koralowców na planie koła. Występują tu dwie strefy koralowców. Pierwsza na głębokości 10-12 metrów, którą tworzą młode polipy oraz druga na głębokości 20 metrów z najbardziej reprezentacyjnymi osobnikami tego gatunku.
    Erg Abu Ramada
    Mała rafa położona na zachód od Abu Ramada, znana jest z niesamowitej przejrzystości wody oraz z dość silnych prądów morskich.
    Shaab Abu Nahas
    Zlokalizowana w południowej części cieśniny Gubal. Składa się z rafy głównej i kilku pomniejszych skupisk koralowców. To podwodne skupisko flory i fauny jest jednym z najpiękniejszych i najbogatszych miejsc tego typu w Morzu Czerwonym. Ze względu na brak naturalnych osłon na tym terenie, to miejsce uznawane jest przez żeglarzy za jedno z najniebezpieczniejszych. Świadczą o tym wraki 5 statków.
    Shabroor Om Gammar
    bardzo żywa rafa z małym wrakiem statku, który leży w jej okowach na głębokości 25 metrów. Przy sprzyjających warunkach pogodowych można dopłynąć z tej rafy do wysepki Umm Qamar, która jest położona w odległości 2km od kolonii koralowców.
    South Abu Ramada & Ota Abu Ramada
    Rafa nazywana potocznie "Akwarium" jest jedną z najbarwniejszych oaz podwodnego życia Morza Czerwonego. Spotkać w jej okolicach można wiele okazów fauny typowych dla biotopu raf. Jednak wschodnia część tej rafy przejawia się o wiele bardziej surowym charakterem. Dominują tam wyłącznie koralowce oraz skaliste podłoże, do którego są przytwierdzone.


    Wraki, które będziemy oglądać*:


    Rosalie Molier
    Rosalie Moller to dama wśród leżących na dnie statków, znajduje się w doskonałym stanie, podziwiać można telegraf maszynowy, wyposażoną w naczynia kuchnię, kabiny załogi, nadbudówki i urządzenie sterowe. Na pokładzie zachowały się w doskonałym stanie maszt ładunkowy i relingi porośnięte koloniami korali ognistych. Zatopiony został 06.10.1941 przez niemiecki samolot dokładnie tej samej nocy, której na dno poszedł siostrzany Thistlegorm. Dł.: 110m, szer.: 16m, gł.: 18-51 m
    El Khafain
    El Khafain zbudowany w 1967r w Belfaście - pływał póżniej w Kanale Irlandzkim. 115m długosci i 6000ton RR, 428 miejsc spialnych i 594 miejsca na górnych pokładach. Zanim przyjął nazwę Al Khafain nazywał się Med Sea, Al Khera, Al Eddin oraz Poseidonia i La Patria. Zatonął 2 listopada 2005r rozbił się orafę Shaab Sheergdy niedaleko egipskiego portu Safaga ,na jego pokładzie wybuchł pożar, którego załoga nie była w stanie ugasić,w skutek czego zginął jeden z członków załogi.Reszta załogi zaczęła opuszczać nie reagujący na stery prom przy użyciu szalup ratunkowych.Niektórzy twierdzą, że El Khafain może zsunąć się niedługo w morską przepaść, co zaprzepaści szansę odwiedzenia go przez płetwonurków rekreacyjnych.
    Carnatic
    Wrak pocztowo-pasażerskiego statku, który wpłynął w roku 1869 na nieoznaczoną jeszcze wtedy na mapach morskich rafę, jest najstarszym i najbardziej malowniczym wrakiem leżącym na Abu Nuhas. Drewniane pokłady z biegiem czasu zmurszały i tylko stalowe ramy - dziś porośnięte grubą warstwą miękkich korali - wytrzymały 135 lat w morzu. Wrak oferuje wspaniałe motywy fotograficzne, a nurkowanie w kadłubie przypomina spacer pod arkadami. (Carnatic - dł.: 89m, szer.: 13m, głębokość: 19-28 m)
    Chrisoula
    Trzeci wrak, na którym nurkujemy w tym rejonie. Do kolizji z rafą doszło w sierpniu 1981 roku podczas rejsu do arabskiego portu Jeddah, z frachtem terakoty podłogowej, która nadal znajduje się w ładowniach statku. Zwiedzamy: maszynownię, warsztat, kuchnię oraz oglądamy świetnie zachowane dźwigi przeładunkowe. (Chrisoula K - dł.: 101m, szer.: 14m, głębokość: 2-24 m).


    Salem Express
    Został ochrzczony jako "Fred Scamaroni" i pod ta nazwa odbywał pierwsze wojaże. Jego ostatni kurs zakończył sie tragedia i przez wiele lat pozostanie w pamięci wielu egipskich rodzin. Zakupiony przez egipski rząd statek realizował połączenie miedzy portem Jeddah w Arabii Saudyjskiej a egipska Safaga, przewożąc głównie pielgrzymów udających sie do Mekki. 16. grudnia 1991, gdy statek przypływał do Safagi, zderzył się z rafa. W konsekwencji przednie drzwi otworzyły się i Salem Express zatonął w ciągu 20 minut. Oficjalnie tragedia pochłonęła życie 470 ludzi. Wrak leży na głębokości 30 m., a jego przednia część znajduje się już na 10 m. Długość wraku wynosi 115 m. i jest on położony na sterburcie, czyli po stronie, przy której cumuje sie statki.
    Ulisess
    Kolejny wrak "dziadek" Morza Czerwonego. Odbywał podróż z Londynu do Penang pod dowództwem kapitana Arthura Bremner, w czasie której uderzył w rafę po wschodniej stronie wyspy Small Gubal 16 sierpnia 1887. Przewoził ładunki mieszane, z których wiele zostało ręcznie rozładowane przez załogę z HMS Falcon, który przyszedł mu na pomoc. Niektóre z ładunków dużych bębnów kablowych nie uratowała się i teraz leży na stokach rafy. Często słyszy się o nim jako "The Cable Wreck" - wrak kablowca. Po bohaterskiej walce ostatecznie osunął się pod fale gdzieś między 20 sierpnia i 6 września 1887, zatonął 18 lat po Carnatic. Bardzo podobny w konstrukcji do Carnatic był brytyjską jednostkąi żaglowo-parową, kadłub stalowy. (Ulisses - dł.: 95m, głębokość: max 28 m).
    Excalibur
    Wrak ten leży w zatoce Hurgahda. Okręt żeglowny z dwoma masztami długości 22 metry leży na głębokości 22 metrów. Przejrzystość wody na wraku waha się od 10 do 30 metrów w zależności od pory roku. Excalibur był pięknym żaglowcem w kolorach bieli i błękitu. Zatonął gdzieś pomiędzy listopadem 1995, a lutym 1996. Różne wersje słyszy się na temat zatonięcia tego wraku. Bezsprzeczne jest to, że żaglowiec poszedł na dno w wyniku pożaru ale co go wywołało. Opowieści są różne. Pożar wywołano w celach zwrotu kasy za ubezpieczenie, inna wersja mówi, że małżonkowie/ współwłaściciele się pokłócili, jeszcze inna ,że jeden z egipskich załogantów został zamordowany. Najprawdopodobniej jednak wrak zatonął w wyniku zwarcia elektrycznego podczas gdy załoga cieszyła się pięknym zachodem słońca na pokładzie podczas posiłku. Jakakolwiek była przyczyna wrak jest łatwy w nawigacji. Maszt widać już 4 metry pod powierzchnią.


    Thistlegorm
    Najsławniejszy wrak Morza Czerwonego. Głębokość 32 metry. Zobaczysz tam czołgi, lokomotywy, bomby, pociski, działa, motory, ciężarówki, wagony kolejowe, cysterny, części do samolotów itd
    "SS Thistlegorm" był jednym z osiemnastu jednostek cargo należących do angielskiej firmy Albyn Line Ltd, których nazwy rozpoczynały się od prefixu "thistle" - czyli popularny "oset" (Cnicus benedictus), a równocześnie logo firmy. "Gorm" z kolei oznacza w języku gaelickim kolor niebieski. Dwie pierwsze litery "SS" zaś oznaczały rodzaj statku (ang. Steam Ship) tj. statek parowy. SS Thistlegorm ważył 4898 ton (tonaż brutto 9009 ton), miał długości 126,5 m i był wyposażony w trzy niezależne trzycylindrowe silniki o mocy 1850 kM umożliwiające rozwinięcie max prędkości do 10,5 węzła. Został zwodowany 9 kwietnia 1940 roku w stoczni Thompson & Sons Ltd w Sunderland. Był statkiem przeznaczonym do transportowania różnego rodzaju towarów - począwszy od żywności, aż po transport elementów dla przemysłu ciężkiego i wojska. Przed wykorzystaniem go do zaopatrywania brytyjskiej armii w Afryce podczas II Wojny Światowej, Thistlegorm odbył trzy rejsy: pierwszy do USA, skąd przetransportował samoloty i elementy ze stali do budowy kolei, drugi do Argentyny po ziarno zbóż, trzeci zaś na Antyle skąd zabrał beczki z rumem i cukrem.
    *Plan ze względu na warunki pogodowe, zbyt silne prądy, czy falowanie może ulec niewielkiej zmianie

    Opcjonalnie:
  • Kurs AOWD - 600 PLN
  • Specjalizacja Głęboka - 400 PLN,
  • Specjalizacja Nitrox - 500 PLN,
  • Specjalizacja Nocna - 400 PLN,
  • Specjalizacja Nawigacja - 400 PLN,
  • Specjalizacja Wrakowa - 400 PLN.

  • Wymagania:

  • certyfikat OWD lub równorzędny,
  • bojka dekompresyjna,
  • zalecane szkolenie Nitrox.
  • Zobacz zdjęcia z poprzedniej wyprawy - Safari Wrakowe 2012 Zobacz film z poprzedniej wyprawy - Safari Wrakowe 2012

    Warunkiem uczestnictwa jest wypełnienie i podpisanie dokumentów: Umowa - Zgłoszenie / ogólne warunki uczestnictwa oraz program ramowy imprezy.

    Kontakt:
    Rezerwacje przyjmujemy na maila biuro@gdyniadive.pl, telefonicznie pod nr kom. +48 608 637 224, jak również osobiście w biurze przy ul. Orna 9. Potwierdzeniem rezerwacji jest wpłata 1499 zł zaliczki.
    Centrum Nurkowe Gdynia Dive Alior Bank: z dopiskiem Safari Brother & North 2014 + Imię i nazwisko
    PLN 27 2490 0005 0000 4600 5819 1986
    EURO 34 2490 0005 0000 4600 9894 1560

    Terminy

    Tego terminu nie można już zarezerwować!
    Cena: 1499 PLN
    Zaliczka: 500,00 PLN

    Mapka

    comments powered by Disqus